
el-pi.com 19/08/2025 - 11:11:50 | ![]() ![]() |
El Pi reclama seguretat jurídica real i incentius per posar en lloguer milers d'habitatges buits a les Illes
Davant la situació límit del mercat de lloguer i les noticies sorgides els darrers dies —amb menys del 5% d'immobiliàries operant en lloguer per manca d’oferta i burocràcia feixuga— El Pi – Proposta per les Illes exigeix al Govern balear i a l’Estat mesures immediates perquè els habitatges buits surtin al mercat, amb garanties, i que siguin pels ja residents.
A les Illes no falla la demanda, falla la seguretat jurídica. Hi ha milers d’habitatges buits que no surten al lloguer perquè els propietaris no se senten protegits(segons dades del INE hi ha prop de 105.000 habitatges buits). Des de El Pi pensam que la primera passa ha de ser posar ordre i confiança, és més ràpid i més eficient que prometre més ciment.
En declaracions de Tolo Gili, president d’El Pi:
Les mesures han d’anar destinades a generar opcions als residents històrics, i no a l’arribada de nous residents. Hem de priortizar els drets de les famílies que viuen a Mallorca, amb 105.000 habitatges tancats, el problema no és que no hi hagi cases, sinó que els propietaris tenen por.Amb lleis clares, desallotjaments àgils i garanties públiques, molts d’aquests pisos sortiran al mercat, augmentarà l’oferta i baixarà la pressió sobre els preus sense haver d’ocupar més territori.
Per això, des de El Pi, reclamam al Govern Balear i al Govern de l'Estat quatre mesures clares i que poden ser molt ràpides en la seva implementació:
1. Desallotjament exprés i garantit davant ocupacions il·legals, amb terminis màximsde 48 hores i tràmit preferent als jutjats.
2. Fons balear de garantia del lloguer (cobertura d’impagaments i desperfectes) per a propietaris que destinin l’habitatge a lloguer de llarga durada per a residents amb més de 15 anys de residència històrica.
3. Incentius fiscals (IBI i IRPF) a qui activi habitatges buits amb contractes de 5–7 anys per a residents amb més de 15 anys de residència històrica.
4. Avaluació realista dels programes vigents: el “lloguer segur” ha incorporat xifres irrisòries d’habitatge; cal redissenyar-lo amb garanties suficients perquè el propietaris hi confiïn.


- Ramiro Moyano recibe el homenaje de la Rafa Nadal Academy tras su despedida del pádel profesional
- El Hospital de Manacor desactivará la próxima semana el plan de contingencia para cubrir guardias del Servicio de Ginecología, contará con un refuerzo asistencial a partir de las 15 horas, que se sumará al de Urgencias
- Respuesta de la Federación de Estancias Turísticas Vacacionales (FETV) en relación con el artículo de Matías Vallés, "nos jugamos demasiado como para seguir reduciendo cuestiones complejas a consignas ideológicas"
- Denuncia Ciudadana: “En los últimos meses ha habido en las zonas rústicas del municipio de Manacor al menos 24 asaltos a viviendas en Fora Vila, el último hoy en Son Negre a las 11 y se han llevado las persianas de la casa”
- Nova cita de la DO Oli de Mallorca amb Madrid Fusion
- CCOO aconsegueix el suport de la comunitat educativa per frenar el Decret del Batxillerat d'Excel·lència
- El Consell de Mallorca promueve en Fitur las actividades deportivas de la institución que suponen un impacto de más de 7,3 millones anuales en la isla
- El consejero de Turismo continuará con las reuniones con el sector basadas en el diálogo y en el consenso
- La Setmana Alcover 2026, torna com cada gener a Manacor amb una programació àmplia i diversa que reivindica l’univers de les rondalles com un dels pilars fonamentals del llegat
- Declarado proyecto de especial interés estratégico autonómico las obras del CEIP Na Penyal de Son Servera, la intervención tiene un presupuesto de contratación previsto de 142.813 €














































