
ajvilafrancadebonany.net 21/11/2025 - 16:44:48 | ![]() ![]() |

DIA 25-NOVEMBRE.
DIA INTERNACIONAL PER A L'ELIMINACIÓ DE LA VIOLÈNCIA CAP A LES DONES.
Amb motiu del 25-N, Dia Internacional per a l'eliminació de la violència cap a les dones, s'han programat diferents activitats a Vilafranca.
Des de l'Ajuntament de Vilafranca es posa de relleu la necessitat d'acabar amb aquesta xacra social, encara tan actual i vigent en els nostres dies.
Institucions i societat han de sumar esforços per fer-ho possible.
Del programa, a destacar-ne, a banda de les iniciatives des del CEIP ES Cremat, altres iniciatives com la de l'homenatge que tendrà lloc el dissabte 29 de novembre a Margalida Santa, un tràgic succés masclista ocorregut a Vilafranca el 1959 i que inspirà Tomeu Penya per composar una cançó per perpetuar-la en la nostra memòria col-lectiva.
PROGRAMA D'ACTIVITATS.
DILLUNS 24 I DIMARTS 25 DE NOVEMBRE (dematí) CEIP Es Cremat
ACTIVITAT SIMBÒLICA de l’alumnat del centre.
Taller de manualitats.
ELABORACIÓ D’UNA FLOR LILA, símbol per a la vindicació
de l’erradicació de la violència masclista.
Activitat compartida en família .
EXPOSICIÓ DE LES FLORS en diferents ESPAIS LILES
que es crearan a Infantil i a Primària.
DIMARTS 25 DE NOVEMBRE a les 19:00 h Plaça Major
ACTIVITAT SIMBÒLICA oberta a tothom.
Encesa de candeles en memòria de les víctimes .
Il-luminació del pòrtic de l’Ajuntament amb motiu del 25-N.
Lectura del MANIFEST DEL 25-N davant l’Ajuntament.
DISSABTE 29 DE NOVEMBRE a les 11:00 h Parc Pere Fons
ACTIVITAT DIVULGATIVA I SIMBÒLICA oberta a tothom.
Xerrada. “LA MORT DE NA MARGALIDA SANTA.
El tràgic assassinat masclista que va consternar Vilafranca
i una cançó de Tomeu Penya per recordar-la”.
A càrrec de Jaume Sansó, investigador local.
En record i homenatge a Margalida Gayà Bennàssar, (Vilafranca, 1938-1959).
Tot seguit, breu passejada i homenatge a la seva tomba
del Cementiri Municipal.
DILLUNS 1 DE DESEMBRE ( dematí) CEIP Es Cremat
ACTIVITAT PEDAGÒGICA per a l’alumnat del centre.
Taller adreçat a l’alumnat de 5è de Primària.
“Desmuntant patrons masculins tòxics”
A càrrec de Pere Berga, terapeuta Gestalt integratiu.


- El Govern promociona el sector náutico de las Baleares en la feria BOOT de Düsseldorf, considerada uno de los foros más importantes a nivel internacional (Alemania)
- El Teatre Principal de Santanyí commemora el seu centenari amb un gran mural de Llorenç Garrit i Pato Conde
- ANPE FIRMA EL ACUERDO DE MEJORA DE LA INDEMNIZACIÓN DE RESIDENCIA PARA EL PROFESORADO
- El próximo jueves día 22 de enero de 2026 se presenta en la Librería Món de Llibres de Manacor el libro Martín y Martina del escritor y periodista José María Sánchez, a las 19:00 horas
- El Consell de Mallorca lanza por primera vez una convocatoria específica de ayudas al voluntariado
- La Rafa Nadal Academy acoge el primer torneo del FIP Tour de Pádel 2026 en España
- Carme Gomila anuncia la seva renúncia com a regidora de l’Ajuntament de Manacor, Antònia Pujades rellevarà al ple del proper mes de març a la delegada de Cohesió Social i Educació
- Aldeas Infantiles SOS e Inserta Empleo se unen para fomentar el empleo de las personas con discapacidad
- Soy Theunisse y Erik Lado del Renshinkan Manacor y Llevant consiguen 2 quintos puestos en el Campeonato de España Junior de judo celebrado en Cataluña, llegaron a la semifinal
- Subvenciones del Consell de Mallorca para el patrimonio del Obispado en Sant Salvador de Felanitx, parroquia de Capdepera, Órgano de Petra, Sant Bartomeu de Montuïri (950.000€)














































