La Feria Nocturna de Porto Cristo tendrá lugar día 8 de julio
Porto Cristo vuelve a celebrar este año 2022 las Fiestas del Carmen con plena normalidad después de 3 años de restricciones a causa del COVID-19
El delegado de Ferias, Carles Grimalt, ha manifestado su satisfacción porque este año la Fira coincide con dos conciertos, por un lado la XI Edición Memorial Francesc Ramis y los premios de música.
AGENCIA MANACORNOTICIAS 01/07/2022 - 14:54:09
Una de las novedades de este año es que el Ayuntamiento de Manacor ofrecerá servicio de bus gratuito para asistir a la Horabauxa de día 9 de julio ya la Gran verbena de día 15. Día 9 habrá dos buses gratuitos

LAS FIESTAS DEL CARMEN VUELVEN CON TODA LA ILUSIÓN DESPUÉS DE TRES AÑOS DE RESTRICCIONES. Porto Cristo vuelve a celebrar este año las Fiestas del Carmen y lo hace a plena normalidad después de tres años de restricciones a causa de la Covid-19. El alcalde de Manacor, Miquel Oliver, ha invitado a participar a unas fiestas que vuelven a la presencialidad al 100%, aunque también ha pedido responsabilidad. "Al fin volvemos a tener fiestas" completas, ha destacado Aguiló. De hecho, este año se recuperan actos que no habían podido celebrarse en los últimos años, como la procesión marítima o los fuegos artificiales.

Las fiestas se han preparado en estrecha colaboración con las entidades y asociaciones, además de la Junta de Distrito de Porto Cristo y tendrán lugar entre el 7 y el 17 de julio. «En los lugares donde hay sentimiento de pertenencia, como en Porto Cristo, las fiestas salen con sentimiento de pueblo. En este caso, las entidades participan de forma activa y no esperan que el Ayuntamiento les llame y diga cuáles son los actos, y eso en Porto Cristo surge de una manera muy natural porque son fiestas sentidas y de proximidad», ha asegurado el alcalde de Manacor, Miquel Oliver.

El pregón de las Fiestas del Carmen 2022, que tendrá lugar el próximo jueves 7 de julio a las 20 h, irá este año a cargo de Batall Teatre, un grupo de teatro amateur de Porto Cristo que participa de las fiestas desde hace años.

"Consensuamos las fiestas porque ellos son la voz del pueblo", ha destacado el delegado de Fiestas, Artur Aguiló durante la presentación este viernes mediodía. En este sentido, desde el Ayuntamiento se ha agradecido el trabajo realizado y la colaboración al tejido ciudadano y asociativo de Porto Cristo.

El pregón de las Fiestas del Carmen 2022, que tendrá lugar el próximo jueves 7 de julio a las 20 h, irá este año a cargo de Batall Teatre, un grupo de teatro amateur de Porto Cristo que participa de las fiestas desde hace años. En este sentido, el pregón es una forma de agradecerles su implicación año tras año.

Feria Nocturna.....La Feria Nocturna de Porto Cristo tendrá lugar día 8 de julio, a partir de las 19 h y hasta las 23 h en la plaza de l'Aljub, la calle de Sant Jordi, la calle de Sant Lluís y el paseo de la Sirena. Es una feria artesana que ya tiene unos setenta puestos confirmados, pero donde también hay mucha participación de entidades de Porto Cristo.

El delegado de Ferias, Carles Grimalt, ha manifestado su satisfacción porque este año la Fira coincide con dos conciertos, por un lado la XI Edición Memorial Francesc Ramis, que tendrá lugar en la plaza de Francesc Ramis, y por otro el concierto de la semifinal de los Premios Ciudad de Manacor de Música de Autor Guillem de Efak, que se celebrará a partir de las 21.30 h en la terraza del Muelle, lo que contribuirá a «hacer aún más agradable la Feria».

Buses gratuitos. Una de las novedades de este año es que el Ayuntamiento de Manacor ofrecerá servicio de bus gratuito para asistir a la Horabauxa de día 9 de julio ya la Gran verbena de día 15. Día 9 habrá dos buses gratuitos de 70 plazas que saldrán a las 17 h de la rambla del Rey Jaime de Manacor y volverán a las 00.30 h desde Porto Cristo. Día 15 saldrán dos buses de 70 plazas, a las 20 h desde la rambla del Rey den Jaume de Manacor y volverán a las 3 horas desde Porto Cristo.

PROGRAMA FESTES DEL CARME 2022. Dijous 7 de juliol. 19 h Penjada de la decoració dels tallers als vostres balcons, façanes o finestres. 19 h Cercavila amb la Banda de Tambors de Porto Cristo per donar el «sus» de les festes. Recorregut: plaça del Carme, carrer d’en Gual, avinguda dels Pins, carrer de Ponent, carrer del Port, carrer de Sant Simó, plaça del Carme per acabar a la delegació municipal al carrer d’en Gual. 20 h Pregó de festes, a càrrec de Batall Teatre. Presentats per Bernardo García de la Villa. A l’acte de cloenda hi haurà l’actuació de Marga Ros i Dani amb el piano. Lloc: Oficina municipal.

Divendres 8 de juliol..............

De 9 h a 13 h Torneig de les festes de bàdminton. Lloc: poliesportiu IES Porto Cristo.

De 19 h a 23 h Fira Nocturna. Lloc: plaça de l’Aljub, carrer de Sant Jordi, carrer de Sant Lluís, passeig de la Sirena.

20 h XI Edició Memorial Francesc Ramis. Lloc: plaça de Francesc Ramis.

21 h Ball de bot amb Jai de sa Barraqueta i Tramudança. Lloc: passeig de la Sirena i zona d’aparcaments.

21.30 h Semifinals dels Premis Ciutat de Manacor de Música d’Autor Guillem d’Efak 2022. Lloc: terrassa de la Tasca del Moll.

Dissabte 9 de juliol. De 9.30 h a 18.30 h Viè Campionat de Scrabble Ciutat de Manacor. Lloc: IES Porto Cristo. Sis rondes, sistema suís. Places limitades. Inscripcions: [email protected] (5€, dinar a part).

18 h Horabauxa i revetla de carnaval. Lloc: passeig de la Sirena. Vine disfressat del que més t’agradi al carnaval d’estiu porteny.

18.30 h Exhibició d’arts marcials. A càrrec de Renshinkan, Karate Lara, Associació Cultural Reido. Lloc: passeig de la Sirena. Actuació castellera amb els Al·lots de Llevant i els Castellers de Mallorca. Lloc: plaça de l’Aljub. 

21 h Concert ‘Romeo et Juliette, els enamorats de Verona’, a benefici de Cap Envant. Música de Ch. Gounod. Marga Cloquell, soprano. Albert Casals, tenor. Toni Gomila, actor. Noemí Dalmau, piano. Adaptació d’Enric Lucena. Lloc: Coves dels Hams.

21.30 h Finals dels Premis Ciutat de Manacor de Música d’Autor Guillem d’Efak 2022. Lloc: terrassa de la Tasca del Moll.

Diumenge 10 de juliol. De 10 h a 14 h. Mulla’t per l’esclerosi múltiple. Organitza: Associació Balear d’Esclerosi Múltiple. Lloc: piscina del Club Nàutic.

19 h Demostració de judo. A càrrec del gimnàs Dojo Muratore. Lloc: passeig de la Sirena.

21 h Concert de la Banda de Música de Manacor. Lloc: passeig de la Sirena.

Dilluns 11 de juliol. 18 h Porto Cristo balla. Lloc: passeig de la Sirena.

Dimarts 12 de juliol. 18 h Rap a la platja, amb Rafel Swing. Taller concert i micròfon obert. Lloc: platja. Organitza: Escola Municipal de Mallorquí. 20.30 h Ball espanyol i flamenc. A càrrec de Satu Jiménez. Lloc: passeig de la Sirena. 22 h Teatre a la fresca: Bodorrio. Amb el grup Batall Teatres. Lloc: IES Porto Cristo.

Dimecres 13 de juliol. De 17 h a 19 h Pintam camisetes. Hem de dur camiseta blanca llisa. Lloc: CEIP Mitjà de Mar.

18.30 h Torneig d’escacs Festes del Carme. Inscripcions per a totes les edats al telèfon 601906833. Lloc: passeig de la Sirena.

19 h Visita guiada: ‘Els orígens de Porto Cristo’. A càrrec de Lourdes Melis. Punt de trobada: dalt de la costa d’en Blau, al costat del cartell de sa Carrotja. Places limitades. Inscripcions a www.enviumanacor.cat

21 h Concert de l’Escola de Música de Porto Cristo. Conjunt instrumental i coral infantil-juvenil. Lloc: passeig de la Sirena.

Dijous 14 de juliol. 18 h Taller: ‘Fes la teva bossa per a l’estiu’.

21.45 h Cinema infantil a la fresca. Lloc: plaça del Sol i de la Lluna.

Divendres 15 de juliol. 11 h Contacontes ‘Ple de contes’. A càrrec de Cris Peripècia. Adreçat a infants de 2 a 6 anys. Lloc: Biblioteca de Porto Cristo.

19 h Animació infantil. ‘Vine a conèixer la Xef Pipa’. Lloc: plaça de Francesc Ramis.

De 21 h a 3 h Gran Revetla. Lloc: passeig de la Sirena.

Dissabte 16 de juliol. De 9 h a 12 h i de 17.30 h a 22 h. Semifinals Torneig de Pàdel Festes del Carme. Lloc: poliesportiu Ses Comes. Organitza: Associació Pàdel Manacor.

15 h XIV Triesport de Porto Cristo Festes del Carme 2022. Lloc: platja de Porto Cristo i passeig de la Sirena.

19 h Missa concelebrada, ofrena floral i processó marítima. Recollida de tiquets per a la processó a l’Oficina Municipal a partir de dia 11 de juliol. Lloc: església de la Mare de Déu del Carme.

21.30 h Festa per a la Gent Gran. Ball en línia i ball de saló. Lloc: plaça de ses Comes.

20 h Tast de cervesa amb els cellers: Brusca Brewpub i Cerveza forastera. Actuacions musicals de Laura Pellicer, Toni Duro, Jantià i Jazzband. Lloc: coves Blanques.

Diumenge 17 de juliol. De 9 h a 12 h i de 17.30 h a 22 h. Semifinals Torneig de Pàdel Festes del Carme. Lloc: poliesportiu Ses Comes. Organitza: Associació Pàdel Manacor. De 18 h a 21 h. Quintada – festa holi. Lloc: plaça de ses Comes. 21 h. Concert d’Ars Antiqua. Lloc: Església de la Mare de Déu del Carme. 22.30 h Correfoc amb Manafoc. Lloc: sortida des de la plaça de l’església i arribada a la platja de Porto Cristo. 23.45 h Gran castell de focs d’artifici. Hi col·labora: Club Nàutic de Porto Cristo. Lloc: badia de Porto Cristo.

ALTRES ACTES

De l’1 al 17 de juliol

Torneig de pàdel festes del Carme.

De dilluns a divendres de 17.30 h a 22 h

Dissabtes i diumenges de 9 h a 12 h i de 17.30 h a 22 h.

Lloc: poliesportiu Ses Comes.

Organitza: Associació Pàdel Manacor.

Del 22 al 29 de juliol, de 19 h a 21 h

Taller de lectura de contes curts: «Els escenaris de les narracions».

Centre Cultural de Porto Cristo (c. d’Isabel Montaner, 45).

Professor: Joan Manuel i Homar, filòleg i poeta.

Organitza: Escola Municipal de Mallorquí.

Inscripció telemàtica: del 12 al 20 de juliol.

Preu de la matrícula: 50€

20 de juliol, a les 19.30 h

Visita guiada: «Porto Cristo, de colònia a poble».

A càrrec de Lourdes Melis.

Punt de trobada: escultura del Marquès del Raiguer, dalt de la costa d’en Blau.

Places limitades. Inscripcions a www.enviumanacor.cat.

 https://manacor.org/sites/cilma_manacor/files/2022-07/PROGRAMA%20FESTES%20DEL%20CARME%202022.pdf  

¿Te ha parecido interesante la noticia?

 Sí  No
Reciente
Visto
Comentado