
ajsantanyi.net 24/12/2025 - 13:02:32 | ![]() ![]() |

L’Ajuntament de Santanyí aprova els pressupostos més alts de la seva història: 31 milions d’euros per a l’any 2026
En una sessió plenària extraordinària celebrada ahir a la sala d’actes de la casa consistorial, l’Ajuntament de Santanyí ha aprovat inicialment el pressupost general per a l’exercici 2026, que ascendeix a 31.000.000 d’euros. Aquests comptes representen la xifra més alta de la història del municipi, superant els 29,7 milions de l’any anterior, i s’han dissenyat sense augmentar ni un cèntim la càrrega impositiva als ciutadans.
Reforç del personal i serveis a la ciutadania
El capítol de despeses de personal experimenta un creixement motivat per l'augment salarial dels treballadors públics i l'actualització de la plantilla per reforçar departaments estratègics. L’objectiu és potenciar l’atenció directa a la ciutadania i serveis clau com el de Serveis Socials.
Despesa corrent i sostenibilitat
La despesa corrent creix en 1,6 milions d’euros a causa de l’actualització de preus dels serveis contractats. Entre els motius principals d'aquest increment destaca la posada en marxa del servei de recollida selectiva porta a porta, que implica una major inversió en Medi Ambient i programes d'educació ambiental. Així mateix, es garanteix el finançament de serveis essencials com el Centre de Dia de Cala d’Or i les escoletes municipals, que compten amb una partida de 425.000 €.
Manteniment d’infraestructures i inversions
En lloc de grans projectes d'obra nova, l'Ajuntament ha optat per una política d'inversions centrada en el manteniment d'edificis públics i serveis existents. Tot i això, destaca una partida de 200.000 € destinada a la renovació de la flota de la brigada municipal.
Aposta per l’esport i l’educació
El pressupost de 2026 també incrementa el suport al teixit social del municipi. Les ajudes a la pràctica esportiva pugen 22.000 euros, assolint un total de 117.700 €. I les beques i ajudes als estudis s’incrementen en 4.400 euros respecte a l’exercici anterior.
La batlessa de Santanyí, Maria Pons, ha mostrat la seva satisfacció per uns comptes que miren pel benestar directe dels veïnats: “Aquest pressupost de 31 milions és històric no només per la xifra, sinó perquè ens permet millorar els serveis i el manteniment del nostre municipi sense tocar la butxaca dels santanyiners. Hem prioritzat el dia a dia de la gent, reforçant l’atenció social i garantint que les nostres infraestructures i serveis, com el porta a porta o les escoletes, funcionin amb la màxima excel·lència”.
Per la seva banda, la regidora d’Hisenda, Maria Monserrat, ha subratllat la solidesa financera del consistori: “Presentam uns pressupostos equilibrats i responsables. Malgrat l’augment global dels preus i el cost dels serveis, hem aconseguit quadrar uns comptes que asseguren el futur sostenible de Santanyí sense augmentar la pressió fiscal. És un pressupost de gestió, centrat a mantenir el que tenim i a ajudar tota la ciutadania”.
L’expedient d'aprovació inicial s'exposarà a informació pública al BOIB durant un termini de 15 dies abans de la seva elevació a aprovació definitiva.


- Coalició per Mallorca exigeix a Europa "sentit comú" i proporcionalitat per evitar el col·lapse del sector pesquer
- CONFLICTO DEL REGLAMENTO DE CONTROL DE PESCA
- El Ayuntamiento de Manacor presenta en Fitur (Madrid) el proyecto turístico cultural "Porto Cristo, el mar, nuestra cultura", una propuesta que pone en valor la identidad marítima
- VOX APOYA A LOS PESCADORES DE BALEARES FRENTE AL NUEVO REGLAMENTO DE CONTROL DE LA UE Y DENUNCIA LA "ESTAFA" DEL PP
- El Consell de Mallorca firma un convenio con el Ayuntamiento de Porreres para iniciar las obras del segundo tramo de la ronda norte del pueblo con un presupuesto de 1,7 millones de €
- Prohens firma la Declaración de Zaragoza que rechaza la propuesta de financiación pactada entre Sánchez y ERC
- El Ayuntamiento de Manacor convoca un minuto de silencio a las 12:00 horas por las víctimas del accidente de tren en Adamuz, Córdoba, al menos 40 personas han muerto y 20 están muy graves
- Las Islas Baleares participan en Fitur con la Cultura como eje central de la estrategia turística, busca posicionar el destino en la temporada baja dentro del mercado nacional
- El Voleibol Manacor de Superliga cede en el tie-break ante Leganés, 3-2 tras un partido muy igualado y de máxima exigencia, Los mallorquines se adelantaron en los 2 primeros sets
- El Consell de Mallorca y el Obispado de Mallorca restauran el coro de la iglesia de Alaró














































