
ib.ccoo.es 11/02/2026 - 15:15:39 | ![]() ![]() |
CCOO ES MOSTRA CRÍTIC AMB EL GOVERN DE LES ILLES BALEARS PEL FUNCIONAMENT DEL PACTE PER LA SOSTENIBILITAT
José Luis García, Secretari General de CCOO de les Illes Balears, s'ha mostrat molt crític amb el funcionament del pacte per la sostenibilitat, que s'ha reunit avui, ja que no compleix amb les expectatives que tenia el sindicat.
Pel sindicat, i tal com es va plantejar en un principi, el pacte hauria d'ésser un instrument eficaç pel un canvi de model econòmic vers la sostenibilitat social i mediambiental. Es tractava de definir objectius i proposar mesures, cosa que no s'ha fet. Ans al contrari, sols s'han presentat accions aïllades i amb manca connexió en el seu conjunt ,i sense cap imbricació en el marc d'una planificació, prèviament consensuada.
Com a mostra, entre altres, tenim la presentació per part de la Presidenta del Govern del sistema de monitorització de les platges, que fou presentat FITUR abans que al pacte.
El Secretari General de CCOO de les Illes Balears ha deixat palesa que no pensa jugar a avalar al Govern de les Illes Balears si no es dona un canvi rumb en les maneres de funcionari.
Pel que fa al que s'ha discutit avui, CCOO ja va deixar clar que un dels objectius principal de l’Impost pel Turisme Sostenible (ITS) havia d'esser el que es configuràs com un element desincentivador de l'arribada massiva de turistes el mesos de temporada alta, y per això proposà a la mesa del pacte un augment del mateix a 15 euros per persona i dia, així com mesures d’inspecció per evita el frau per la via del lloguer d'habitatges turístics.
Per acabar, des del sindicat s’aposta, tal com s’ha parlat a la reunió d'avui, que una part de ITS sigui recaptat pels Consell Insular a la fi d’adaptar-ho a la seva realitat.


- Manacor acollirà la tercera edició de la Setmana de la Dansa a partir d'aquest dissabte dia 25 i fins el primer de maig, espectacles, tallers, projeccions i accions a peu de carrer
- Vuelve «Acampaesport estiu!» del Consell de Mallorca: un campus por el que pasarán más de 1.500 participantes
- Maria del Mar Bonet presenta “S’aigo no”el segon single avançament del nou disc “L’aigua n o cansa”
- El casco urbano de Son Carrió aumenta un 40% su capacidad de drenaje, gracias a las obras ejecutadas entre el Ayuntamiento de Sant Llorenç y el Consell de Mallorca, 161.000 euros
- El domingo 26 de abril a partir de las 9 horas y con diferentes mangas de 450 MTS se celebra en el Hipódromo de Manacor la Carrera de Galgos. Las inscripciones antes del viernes 24 al 679 29 93 89
- El Fòrum de la Societat Civil reclama al Congrés del Diputats mesures urgents per garantir el dret a l’habitatge a les Illes Balears en el marc de la insularitat
- El PP urge al Gobierno medidas para reforzar los efectivos de la Policía Nacional y la Guardia Civil
- El Parlament aprueba defender la PAC y garantizar el futuro del sector primario de Balears, a propuesta del PP
- Selvatge se incorpora a la Guía Transfer Class by Chefs(in), publicación de referencia de la gastronomía balea
- Manacor acollirà del 25 d’abril al 24 d’octubre la II Temporada de Música Contemporània, un cicle que consolida l’aposta per la creació sonora actual i l’experimentació artística











































